dobry psycholog warszawa psychoterapia warszawa terapia małżeńska warszawa dobry psycholog warszawa dobry psycholog warszawa gabinet psychologiczny warszawa psycholog online dobry psycholog warszawa

opis

Szukasz dobrego psychologa w Warszawie?
Pracownia Pomocy Psychologicznej SALAMANDRA zaprasza osoby poszukujące profesjonalnej pomocy psychologicznej dla siebie i swoich bliskich, doświadczające trudności w sferze osobistej i emocjonalnej, a także w obszarze relacji interpersonalnych. Z profesjonalnej pomocy psychologicznej warto skorzystać, jeśli przeżywasz trudne emocje i nie radzisz sobie z nimi, doświadczasz wahań nastroju, chcesz lepiej zrozumieć siebie i poznać źródło swoich trudności, krępuje Cię brak asertywności lub nieśmiałość, dokucza Ci stres i nadmierne napięcie, masz trudność w zbudowaniu satysfakcjonujących relacji z innymi, odczuwasz samotność, w kontaktach z bliskimi osobami pojawiły się konflikty, oddalenie się lub nieporozumienia. Psycholog będzie pomocny również wtedy, gdy znajdujesz się na życiowym zakręcie i przeżywasz kryzys, nie wiesz jak podjąć ważną decyzję, przeżywasz żałobę po stracie bliskiej osoby, a także jeśli Ty albo bliska Ci osoba borykacie się z problemem uzależnienia lub współuzależnienia.
Zapraszam!

niedziela, 30 sierpnia 2015

Zaprzeczam? Ależ skąd!



dobry psycholog Warszawa
Pojęcie mechanizmów obronnych po raz pierwszy do psychologii wprowadził jeszcze Zygmunt Freud. Współczesna psychologia przejęła je i używa z powodzeniem do tej pory do wyjaśniania pewnych zjawisk psychologicznych.

Psychologiczne mechanizmy obronne (nazywane też obronami ego) mają zazwyczaj charakter nieświadomy i nawykowy. Jednostka nieświadomie stosuje je w celu uniknięcia lub zredukowania potencjalnie zagrażających, trudnych, niewygodnych uczuć i myśli (najczęściej lęku lub poczucia winy). Stanowią więc nieuświadomiony sposób radzenia sobie z wewnętrznymi konfliktami i zagrażającymi sytuacjami.

Czy mechanizmy obronne są dobre czy złe? To zależy. Z jednej strony pełnią funkcję przystosowawczą, przydatną do utrzymania psychicznej równowagi. Każdy z nas je stosuje (przypominam - najczęściej nieświadomie!). Należy jednak pamiętać, że zawsze są zniekształceniem odbioru rzeczywistości, a w efekcie również zachowania. Jeśli jednostka dysponuje bogatym repertuarem mechanizmów obronnych i stosuje je elastycznie - są efektywne. Pomagają radzić sobie z nadmiernym stresem i napięciem. Jednak stosowane sztywno i nieadekwatnie do sytuacji, mogą znacznie utrudnić funkcjonowanie i skutkować zaburzeniami.

Jeśli jednostka ich sobie nie uświadomi, mogą więc być niebezpieczne. Umożliwiają zmniejszenie nasilenia negatywnych uczuć bez konieczności zmieniania sytuacji, która była ich źródłem. Jednym z często stosowanych mechanizmów obronnych jest zaprzeczenie. Zaprzeczenie polega na "udawaniu" (głównie przed samym sobą), że realnie zagrażająca lub powodująca lęk sytuacja nie ma tak naprawdę miejsca. Hasło opisujące mechanizm zaprzeczenia mogłoby brzmieć: To się nie dzieje!

Na przykład:
  • Osoba żyjąca w nieustannym i długotrwałym stresie jest "święcie" przekonana, że nie ma to wpływu na jej stan zdrowia.
  • Osoba chora na nieuleczalną chorobę twierdzi, że jest zdrowa.
  • Osoba ostro nadużywająca alkoholu powtarza, że nie popadnie w uzależnienie, bo jej to nie grozi.
  • Osoba już uzależniona zaprzecza faktom i twierdzi, że uzależniona nie jest, bo jeśli zechce - to przestanie.
  • Osoba, która widziała partnera całującego się na ulicy z obcą osobą, przekonuje samą siebie, że było zbyt daleko, aby mieć pewność.
  • Osoba, której dziecko zginęło w wypadku samochodowym ponad rok temu, nie wierzy w jego śmieć i czeka na jego powrót ze szkoły.
  • Osoba w dzieciństwie bita i zaniedbywana przez rodziców, trwa w przekonaniu, że jej dzieciństwo było dobre.

Redukcja napięcia za pomocą mechanizmu zaprzeczania może stać się na tyle atrakcyjna, że stosowanie tego mechanizmu będzie się utrwalać i wejdzie w nawyk. Jednak nieprzyjmowanie realnych faktów do wiadomości z reguły kończy się źle, a na pewno owocuje nieadekwatnymi, a czasem niebezpiecznymi zachowaniami.

Recepta? Nie jest prosta. Konfrontacja z rzeczywistością bywa bolesna. Życie w zaprzeczeniu to w końcu trwanie w wygodnej iluzji i w bezpiecznym złudzeniu. Jednak warto zacząć żyć naprawdę - przestać zaprzeczać i uświadomić sobie własne metody zniekształcania odbioru rzeczywistości.
przeczytaj cały artykuł ->

piątek, 28 sierpnia 2015

Odwaga to nie brak strachu



dobry psycholog w Warszawie
Ludzie, którzy się nie boją - nie są odważni. Brak strachu to raczej brak wyobraźni i brawura niż odwaga.

Jednak chyba każdy z nas był kiedyś w sytuacji, kiedy bardzo się bał, ale zdołał swój strach przekroczyć, odłożyć go na półkę, bo uznał, że coś/ktoś jest od lęku ważniejsze. Jeśli macie za sobą takie doświadczenie, zapraszam do podzielenia się nim.






Zapraszam również tutaj:
http://ppp-salamandra.blogspot.com/2015/08/litania-bene-gesserit-przeciwko.html
przeczytaj cały artykuł ->

wtorek, 25 sierpnia 2015

Początek zmian




psycholog Warszawa
Zazwyczaj planujemy wielkie zmiany, a potykamy się o drobiazgi: nasze nawyki, przyzwyczajenia, przekonanie, że ja już tak mam albo że zawsze taki byłem i już. Tymczasem od tych drobiazgów warto zacząć rewolucję. Jeśli uda się zmienić codzienne nawyki (na początek choćby jeden), będzie to początkiem zmian.

Dlaczego piszę o tym akurat we wtorek wieczorem? Bo środa jest równie dobrym dniem, jak poniedziałek, czwartek czy sobota, aby rozpocząć zmianę. Na początek warto zmienić nawyk, polegający na planowaniu rozpoczęcia zmian od poniedziałku, od Nowego Roku, czy od po urlopie. To zwykłe odkładanie. Środa 26 sierpnia 2015 roku nadaje się doskonale.

Ciepło pozdrawiam wszystkich rozpoczynających zmiany :)
przeczytaj cały artykuł ->

sobota, 22 sierpnia 2015

Cena pośpiechu



psychologa Warszawa
Cena pośpiechu jest wysoka. Kiedy się spieszysz, nie dostrzegasz niczego i nikogo dookoła, czasami wręcz otaczających Cię ludzi postrzegasz jako przeszkodę na drodze do celu. Żyjąc w nieustannym pośpiechu, nie smakujesz doświadczeń, nie dajesz sobie chwili na zatrzymanie się i refleksję. Twoja wrażliwość ulega stępieniu.

Często czytam lub słyszę, że dzisiejsze czasy wymagają pośpiesznej i nerwowej krzątaniny. Że są miejsca, w których nie da się inaczej. Miasta, w których pośpiech jest obowiązkowy. Nie zgadzam się z tym.

Mieszkałam w różnych miastach, w których żyło 50 tysięcy, ponad 700 tysięcy, około 200 tysięcy lub prawie 1,8 miliona mieszkańców. Mam więc skalę porównawczą. Czasami znajomi pytają mnie, jak mogę żyć tu, gdzie żyję obecnie: ten nieustanny pośpiech, tłumy i hałas... Odpowiadam im, że pośpiech i nerwowość nie zależą od miejsca, choć owszem w wielkim mieście tempo życia jest większe. Ale przecież te tłumy nie pojawiają się ani w moim domu, ani w miejscach, w których odpoczywam. A ja nie biegam razem z nimi.

Cudzy pośpiech nie musi stać się moim. I nie staje się. Nie pozwalam na to, gdziekolwiek żyję.
przeczytaj cały artykuł ->

środa, 19 sierpnia 2015

poniedziałek, 17 sierpnia 2015

Litania Bene Gesserit przeciwko strachowi - dla tych, którzy się boją



Boicie się czasami? Ja też. To naturalne.

Ale czasem lęk osacza i staje się wręcz paraliżujący. Paraliżujący w bardzo dosłownym znaczeniu. Czy można w takiej sytuacji coś zrobić, aby lęk się zmniejszył lub zupełnie zniknął?

dobry psycholog w Warszawie

Tak, ale trzeba zacząć od spraw podstawowych. A najbardziej podstawowy jest oddech. W stanie paniki nasz oddech przyśpiesza i staje się płytki albo w ogóle zapominamy oddychać. Należy zacząć od jego wyregulowania: kilka spokojnych, bardzo powolnych, głębokich wdechów i wydechów pomoże się na chwilę zatrzymać. Uspokój oddech. Rozluźnij i odpręż ramiona. Dzięki temu uspokoi się ciało. A umysł?

Uspokoją go słowa. Warto się ich nauczyć i zapamiętać. Tak, aby w momentach, kiedy dopadnie nas lęk, były tuż obok i przypomniały, że każdy, nawet największy lęk mija.

Litania Bene Gesserit przeciwko strachowi pochodzi z niezwykłej powieści Franka Herberta pt. "Diuna". Słowa Litanii wypowiadały członkinie zakonu Bene Gesserit, kiedy musiały stawić czoła bezlitosnemu, zimnemu strachowi. Mimo iż były doskonale wyszkolonymi wojowniczkami, również czasami się bały, ale umiały sobie z lękiem poradzić.
przeczytaj cały artykuł ->

środa, 12 sierpnia 2015

Nie ma drogi do szczęścia



dobry psycholog Warszawa
Koncentrując się wyłącznie na osiągnięciu celu (może nim być szczęście, ale niekoniecznie - każdy z nas ma różne, również bardzo konkretne cele), możemy spowodować, że ominie nas mnóstwo frajdy z samego dążenia. Z samej drogi. Czasem warto przystanąć i zachwycić się tym, co po drodze mijamy. Kto wie, może właśnie to miejsce i ten moment niespodziewanie okażą się celem?
przeczytaj cały artykuł ->

wtorek, 11 sierpnia 2015

Jak umówić się na wizytę?



Pierwsza wizyta w gabinecie to konsultacja psychologiczna.

Z konsultacji mogą skorzystać osoby zainteresowane pomocą dla siebie lub dla swoich bliskich. Można ją porównać do wizyty u lekarza pierwszego kontaktu. Konsultacja pozwoli wybrać właściwą formę pomocy psychologicznej, dopasowaną do Twojej sytuacji, potrzeb oraz oczekiwań. Umożliwia "oswojenie" sytuacji kontaktu z psychologiem, przedstawienie aktualnie przeżywanych problemów, ustalenie wstępnej diagnozy, a także sprawdzenie, czy właśnie ja jestem odpowiednim psychologiem do współpracy z Tobą.

dobry psycholog Warszawa
Czasami konsultacja, w czasie której przyjrzysz się swojej sytuacji życiowej i uczuciom z nowej perspektywy, będzie stanowić całkowicie wystarczającą pomoc.

Konsultacja psychologiczna nie stanowi jeszcze psychoterapii, ale może być wstępem do niej. Jeśli zdecydujesz się na dalszą współpracę ze mną, podczas wstępnych konsultacji ustalimy obszary i cele pracy psychoterapeutycznej, przybliżony czas trwania terapii, a także kwestie formalne dotyczące częstotliwości sesji, sposobu ich odwoływania, płatności oraz formy zakończenia współpracy.

Jeśli potrzebny Ci dobry psycholog w Warszawie, zapraszam na konsultację wstępną. Można się na nią umówić telefonicznie, przez e-mail lub przez wiadomość wysłaną na profilu Pracowni SALAMANDRA na portalu Facebook.

W wiadomości opisz swoją aktualną sytuację i problem, na temat którego chcesz porozmawiać. Określ również odpowiadającą Ci formę płatności (szczegóły w cenniku)). Otrzymasz ode mnie odpowiedź e-mail z proponowanymi terminami spotkania. Dalszy kontakt w zależności od Twoich preferencji może się odbywać drogą e-mailową lub telefoniczną.

przeczytaj cały artykuł ->

poniedziałek, 10 sierpnia 2015

O zrozumieniu i działaniu



To wielkie odkrycie. Żeby go dokonać, trzeba czasami wiele czasu i wielu potknięć. Oczywiście, samo zrozumienie nie wystarczy, zarówno jeśli chodzi o rzeczywistość, jak i o rzeczy. Potrzeba jeszcze zaangażowania i działania. Drewno samo się nie poukłada. Rzeczywistość też.

dobry psycholog Warszawa

Ale zrozumienie oszczędza wysiłku na zmienianie rzeczy, na które nie mamy wpływu.
przeczytaj cały artykuł ->

Blog

Etykiety

abcZdrowie adolescencja akceptacja aktualności altruizm Amelia Erhard Andre Gide Andrew Matthews Ann Landers Anthony Robbins Antoine de Saint-Exupéry artykuły asertywność Asimov autorytet Bartosz Zalewski Beata Pawlikowska Bennewicz Bettelheim bezpieczeństwo Brian Patten Budda bycie sobą Campbell Čapek Castaneda cel ciało cierpienie cierpliwość Clarissa Pinkola Estes cytaty Czabała Czubaszek David Lloyd George David Wallin de Mello decyzja depresja dezyderata dobro dobry psycholog warszawa dojrzałość dojrzewanie Dolan dopalacze dowcipy psychologiczne droga Durst działanie Dzień Kobiet egoizm Eichelberger Elif Shafak Elizabeth Kübler - Ross Emma Goldman emocje Eric Hoffer erotyzm Erskine Ewa Trzebińska Ferguson filmy Frank Herbert Frankl Freud Fromm Ghandi Goethe grupa grupa dla uzależnionych H. Jackson Brown Harold Taylor Hellinger Hemingway Hermann Hesse hierarchia wartości homofobia humor John E. Southard John Maxwell Joplin Jung Karol Juliusz Weber Katarzyna Miller kobieta Kołakowski komunikacja konformizm Konfucjusz ks. Jan Kaczkowski ks. Jan Twardowski Lao Tse Leo Christopher lęk Loesje Louis L. Hay Magdalena Tulli Mandela Marvin Gaye marzenia maska matka Max Ehrmann mądrość mechanizmy obronne Melody Beattie milczenie Milgram miłość modlitwa Mrożek nadzieja Nancy McWilliams nawyki Neale Donald Walsch nieświadomość niezależność oddech odpowiedzialność odwaga optymizm Osborne osobowość Perls poczucie wartości porada na poniedziałek porady online posłuszeństwo pośpiech pożegnanie praca Pratchett Proust przeszłość przyjaźń przypowieść psycholog warszawa psychologia społeczna psychoterapia warszawa pytania radość Ray Bradbury Redmoon refleksja Regina Brett relacja terapeutyczna relacje Rogers Rohn Rollo May rozwój równowaga Ryszard Kapuściński samotność Santorski sens Shannon L. Alder siła smutek spokój spotkanie stres Stuart Wilde subkultura superwizja szczęście Szymborska świadomość talent Thich Nhat Hanh tolerancja Tołstoj Torsten Krol tożsamość trzyczęściowy garnitur twórczość uzależnienia w mediach wartości wiedza wierność wolność wsparcie wybaczenie wybór wytrwałość Yalom zaufanie zdrowie psychiczne zdrowy egoizm Zimbardo złość zmiana zrozumienie związek życie życzenia