dobry psycholog warszawa

Bo się zmartwienie zmarnuje



Skoro już koniecznie musisz się martwić, to postaraj się nie ulegać zmartwieniu non-stop. Skoro martwienie się wydaje Ci się absolutnie niezbędnym elementem dnia, wyznacz na tę aktywność godzinę, może pół (wystarczy?), a potem zajmij się tym, czym naprawdę warto - czerpaniem radości z życia.

dobry psycholog warszawa

Ale bądź przy tym bardzo czujny, bo jeśli okaże się, że martwiłeś się na zapas, niepotrzebnie i nic strasznego się nie wydarzyło, to Ci się to zmartwienie zmarnuje. To zdanie usłyszałam pracując jako psycholog na oddziale dla dorosłych Beskidzkego Zespołu Leczniczo-Rehabilitacyjnego Szpitala Opieki Długoterminowej w Jaworzu koło Bielska-Białej od jednej z pacjentek. Zapytałem ją, jak zachowuje taką niesamowitą pogodę ducha. Dawno przekroczyła przecież osiemdziesiątkę, a w szpitalu znalazła się nie bez powodu: cierpiała na sporo całkiem poważnych chorób i kilka mniej groźnych dolegliwości. A jednak chodziła po szpitalnych korytarzach uśmiechnięta, swoją radością i ciepłem skutecznie zarażając innych.

Odpowiedziała: "Pani magister... Bo to jest tak. Po co ja się mam na zapas martwić? Przecież, jak się tak będę martwić, a nic złego się nie zdarzy, to mi się zmartwienie zmarnuje".

No właśnie. Zmartwienie się Wam zmarnuje i co wtedy? ;)
Więc dobry psycholog Warszawa zaleca maksymalnie godzinę zamartwiania się dziennie.

2 komentarze:

  1. A co jeśli zapomnę się pomartwić tę godzinę czy pół dziennie? To wtedy mam zmartwienie zaliczone czy muszę nadrabiać? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, to spoko, już nie trzeba ;) Muszą tylko te osoby, które czują, że muszą, bo jak się nie pomartwią, to im źle ;)

      Usuń

Tematy

abcZdrowie adolescencja akceptacja aktualności altruizm Amelia Erhard Andre Gide Andrew Matthews Ann Landers Anthony Robbins Antoine de Saint-Exupéry artykuły asertywność Asimov autorytet Bartosz Zalewski Beata Pawlikowska Bennewicz Bettelheim bezpieczeństwo Brian Patten Budda bycie sobą Campbell Čapek Castaneda cel ciało cierpienie cierpliwość Clarissa Pinkola Estes cytaty Czabała czekanie Czubaszek David Lloyd George David Wallin de Mello decyzja depresja dezyderata dobro dobry psycholog warszawa dojrzałość dojrzewanie Dolan dopalacze dowcipy psychologiczne droga Durst działanie Dzień Kobiet Edmund Burke egoizm Eichelberger Elif Shafak Elizabeth Kübler - Ross Emma Goldman emocje Epikur Eric Hoffer erotyzm Erskine Ewa Trzebińska Ferguson filmy Frank Herbert Frankl Freud Fromm Ghandi Goethe grupa grupa dla uzależnionych H. Jackson Brown Harold Taylor Hellinger Hemingway Hermann Hesse hierarchia wartości homofobia humor John E. Southard John Maxwell Joplin Jung Karol Juliusz Weber Katarzyna Miller kobieta Kołakowski komunikacja konformizm Konfucjusz ks. Jan Kaczkowski ks. Jan Twardowski Lao Tse Leo Christopher lęk Loesje Louis L. Hay Magdalena Tulli Mandela Marvin Gaye marzenia maska matka Max Ehrmann mądrość mechanizmy obronne Melody Beattie milczenie Milgram miłość modlitwa Mrożek nadzieja Nancy McWilliams nawyki Neale Donald Walsch nieświadomość niezależność oddech odpowiedzialność odwaga optymizm Osborne osobowość Perls poczucie wartości porada na poniedziałek porady online posłuszeństwo pośpiech pożegnanie praca Pratchett Proust przeszłość przyjaźń przypowieść psycholog warszawa psychologia społeczna psychoterapia warszawa pytania radość Ray Bradbury Redmoon refleksja Regina Brett relacja terapeutyczna relacje Rogers Rohn Rollo May rozwój równowaga Ryszard Kapuściński samotność Santorski sens Shannon L. Alder siła smutek spokój spotkanie stres Stuart Wilde subkultura superwizja szczęście Szymborska świadomość talent Thich Nhat Hanh tolerancja Tołstoj Torsten Krol tożsamość trzyczęściowy garnitur twórczość uzależnienia w mediach wartości wiedza wierność wolność wsparcie wybaczenie wybór wytrwałość Yalom zaufanie zdrowie psychiczne zdrowy egoizm Zimbardo zło złość zmiana zrozumienie związek życie życzenia

Blog