dobry psycholog warszawa

O niepełnosprawności i integracji na antenie Polskiego Radia Dzieciom



We wtorek 17 stycznia 2017 miałam przyjemność ponownie gościć na antenie Polskiego Radia Dzieciom w programie Strefa Rodzica, skierowanym do wszystkich zainteresowanych wychowaniem, zdrowiem, kulturą i innymi tematami ważnymi nie tylko dla rodziców.

Podczas audycji prowadzonej przez Mikołaja Foksa rozmawialiśmy o kwestiach dotyczących Niepełnosprawności i integracji - >

Dlaczego otwartość na osoby, które potrzebują naszej pomocy jest ważna? Co taki kontakt może nam dać? Jak się zachowywać w kontakcie z osobami niepełnosprawnymi? Czy niepełnosprawność to choroba?

Czy szkoły i zajęcia integracyjne to dobry sposób na połączenie dwóch światów? Jak być dobrym rodzicem lub przyjacielem dla osoby niepełnosprawnej? Jak powinna przebiegać integracja, aby mieć sens? Czy aktualne programy integracyjne spełniają swoją rolę? Podczas audycji staraliśmy się odpowiedzieć na te i inne ważne pytania.

Dobry Psycholog Warszawa na antenie Polskiego Radia Dzieciom
W studiu Polskiego Radia od lewej:
Joanna Konieczna, coach,
Elżbieta Grabarczyk, psycholog

W studiu wraz ze mną gościli: Joanna Konieczna, coach i trener oraz Andrzej Suchcicki ze Stowarzyszenia Bardziej Kochani.

Andrzej Suchcicki:
- "Spotkanie z niepełnosprawnością zdefiniowałbym co najmniej dwojako. Bo owszem, zdarzało mi się widywać osoby niepełnosprawne, natomiast prawdziwym spotkaniem z niepełnosprawnością był moment, gdy urodziła się Natalia, moja córka z zespołem Downa. I to było prawdziwe spotkanie: musiałem wobec tej niepełnosprawności zająć jakąś postawę, podjąć pewne decyzje i nauczyć się z tą niepełnosprawnością żyć. Wcześniejsze spotkania były raczej powierzchowne, związane raczej z ciekawością, nastawieniem badawczym, a nie przeżywające. To właściwe spotkanie rozpoczęło pewien proces. Nagle zacząłem widzieć osoby z różnymi niepełnosprawnościami, zacząłem dostrzegać tę społeczność i byłem zdziwiony, że do tej pory tego nie dostrzegałem. Natomiast bycie rodzicem, w moim przypadku ojcem dziecka niepełnosprawnego, zmienia w ogóle spojrzenie na to dziecko, na świat i na siebie (...)"

Joanna Konieczna:
- "Chodzi mi po głowie pytanie o to, po co są klasy integracyjne. Myślę, że po to, żeby za ileś tam lat taka audycja nie miała sensu, była niepotrzebna, bo będziemy wtedy te problemy doskonale rozumieć dzięki wspólnej pracy, wspólnemu życiu z osobami, które są inne, czy po prostu chore. Będziemy je traktować jak kolegów, normalnie. I za ileś tam lat będziemy to wszystko wiedzieć. Taka jest moja nadzieja i takie jest moje myślenie o dobrej szkole integracyjnej (...)"

Elżbieta Grabarczyk:
- "Oczekiwanie, że sam fakt, że osoby pełnosprawne i niepełnosprawne spotkają się w jednym pomieszczeniu coś zmieni, jest absolutnym nieporozumieniem. Samo przebywanie w jednym miejscu nie wpłynie na integrację dzieci pełnoprawnych i niepełnosprawnych. To, co mogłoby być pewnym rozwiązaniem, potwierdzonym zresztą eksperymentalnie przez wiele badań z zakresu psychologii społecznej, to zorganizowanie dzieciom aktywności polegającej na rozwiązaniu wspólnego problemu, przy którym niezbędne będzie współdziałanie. Dzieci, które pokonają dzięki współpracy jakąś trudność, przekonują się, że każdy członek grupy jest do czegoś potrzebny, bo wnosi do niej jakąś jakąś wartość, przyczynia się do osiągnięcia wspólnego celu. Sensowne jest więc takie zorganizowanie zajęć integracyjnych, aby dzieci mogły razem rozwiązywać ważne dla nich problemy i osiągać ważne cele (...)"

Chcesz dowiedzieć się więcej? Kliknij link i posłuchaj całej audycji:
Niepełnosprawność i integracja - >

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Tematy

abcZdrowie adolescencja akceptacja aktualności altruizm Amelia Erhard Andre Gide Andrew Matthews Ann Landers Anthony Robbins Antoine de Saint-Exupéry artykuły asertywność Asimov autorytet Bartosz Zalewski Beata Pawlikowska Bennewicz Bettelheim bezpieczeństwo Brian Patten Budda bycie sobą Camilla Läckberg Campbell Čapek Castaneda cel ciało cierpienie cierpliwość Clarissa Pinkola Estes cytaty Czabała czekanie Czubaszek David Lloyd George David Wallin de Mello decyzja depresja dezyderata dobro dobry psycholog warszawa dojrzałość dojrzewanie Dolan dopalacze Dorota Hołówka Doug King dowcipy psychologiczne droga Durst działanie Dzień Kobiet Edmund Burke egoizm Eichelberger Elif Shafak Elizabeth Gilbert Elizabeth Kübler - Ross Emma Goldman emocje Epikur Eric Hoffer erotyzm Erskine Ewa Trzebińska Ferguson filmy Frank Herbert Frankl Freud Fromm Ghandi Goethe grupa grupa dla uzależnionych H. Jackson Brown Harold Taylor Hellinger Hemingway Herbert Bayard Swope Hermann Hesse hierarchia wartości homofobia humor John E. Southard John Maxwell Joplin Jung Karol Juliusz Weber Katarzyna Miller kobieta Kołakowski komunikacja konformizm Konfucjusz ks. Jan Kaczkowski ks. Jan Twardowski Lao Tse Leo Christopher lęk Loesje Louis L. Hay Magdalena Tulli Mandela manipulacja Marvin Gaye marzenia maska matka Max Ehrmann mądrość mechanizmy obronne Melody Beattie milczenie Milgram Milton H. Erickson miłość modlitwa Mrożek nadzieja Nancy McWilliams Nathaniel Branden nawyki Neale Donald Walsch nieświadomość niezależność oddech odpowiedzialność odwaga optymizm Osborne osobowość pasja Perls poczucie wartości porada na poniedziałek porady online posłuszeństwo pośpiech pożegnanie praca Pratchett Proust przeszłość przyjaźń przypowieść psycholog warszawa psychologia społeczna psychoterapia warszawa pytania radość Ray Bradbury Redmoon refleksja Regina Brett relacja terapeutyczna relacje relaks Renata Arendt-Dziurdzikowska Rogers Rohn Rollo May rozwój równowaga Ryszard Kapuściński samotność Santorski sens Shannon L. Alder siła smutek spokój spotkanie stres Stuart Wilde subkultura sukces superwizja szczęście Szymborska świadomość talent Thich Nhat Hanh tolerancja Tołstoj Torsten Krol tożsamość trzyczęściowy garnitur twórczość uzależnienia w mediach wartości wiedza wierność wolność wsparcie wybaczenie wybór wytrwałość Yalom zaufanie zdrowie psychiczne zdrowy egoizm Zimbardo zło złość zmiana zrozumienie związek życie życzenia

Blog