dobry psycholog warszawa psychoterapia warszawa terapia małżeńska warszawa dobry psycholog warszawa dobry psycholog warszawa gabinet psychologiczny warszawa psycholog online dobry psycholog warszawa

opis

Szukasz dobrego psychologa w Warszawie?
Pracownia Pomocy Psychologicznej SALAMANDRA zaprasza osoby poszukujące profesjonalnej pomocy psychologicznej dla siebie i swoich bliskich, doświadczające trudności w sferze osobistej i emocjonalnej, a także w obszarze relacji interpersonalnych. Z profesjonalnej pomocy psychologicznej warto skorzystać, jeśli przeżywasz trudne emocje i nie radzisz sobie z nimi, doświadczasz wahań nastroju, chcesz lepiej zrozumieć siebie i poznać źródło swoich trudności, krępuje Cię brak asertywności lub nieśmiałość, dokucza Ci stres i nadmierne napięcie, masz trudność w zbudowaniu satysfakcjonujących relacji z innymi, odczuwasz samotność, w kontaktach z bliskimi osobami pojawiły się konflikty, oddalenie się lub nieporozumienia. Psycholog będzie pomocny również wtedy, gdy znajdujesz się na życiowym zakręcie i przeżywasz kryzys, nie wiesz jak podjąć ważną decyzję, przeżywasz żałobę po stracie bliskiej osoby, a także jeśli Ty albo bliska Ci osoba borykacie się z problemem uzależnienia lub współuzależnienia.
Zapraszam!

piątek, 18 listopada 2016

Najskuteczniejszy sposób na destrukcyjne myśli



Próbując pozbyć się destrukcyjnych, negatywnych myśli przez ich wytężone odganianie, tak naprawdę osiągasz efekt wręcz przeciwny do zamierzonego. Bo w ten sposób poświęcasz im uwagę, skupiasz się na nich, tym samym dostarczając im siły i wzmacniając ich obecność w twoim umyśle.

Dobry psycholog Warszawa poleca sposób na destrukcyjne myśli

Czasami wyjaśniam moim pacjentom tę prawidłowość, dając im do wykonania proste zadanie. Usiądź, weź kilka głębokich oddechów, a teraz spróbuj NIE MYŚLEĆ o białych niedźwiedziach* spacerujących nad brzegiem oceanu. Pamiętaj, nie myśl o białych niedźwiedziach spacerujących nas brzegiem oceanu. I jak tam? O czym myślałeś? Jaki obrazek pojawił się przed oczyma twojej wyobraźni. No właśnie...

Ta sama zasada dotyczy emocji. Im bardziej nie chcesz jakiejś emocji czuć i im mocniej sobie to nakazujesz, paradoksalnie - nadajesz jej większą siłę. Możesz to sprawdzić w praktyce. Przypomnij sobie, co się dzieje, kiedy ktoś powtarza ci: ale nie złość się! Złościsz się zazwyczaj jeszcze bardziej. Gdy sam sobie to mówisz, dzieje się to samo.

Nakazując sobie NIE MYŚLEĆ o czymś, tak naprawę zaczynasz się na tym koncentrować. Nie wiem, czy to prawda, ale niektórzy twierdzą, że nasza podświadomość nie zna słowa NIE. I odczytuje wypowiadane w głowie zdania tak, jakby tego NIE w nich nie było.

Tymczasem łatwo przekonać się, że zarówno myśli, jak i emocje nie są niczym trwałym. Przychodzą i odchodzą same. Nie trzeba z nimi nic robić. Przypomnij sobie: emocji, która była tak intensywna w ubiegły wtorek, dziś już przecież nie ma. Może nawet o niej zapomniałeś. Minęła.

Dobry psycholog Warszawa zachęca do obserwacji tego przepływu: jeśli coś się pojawiło, to i zniknie. Samo. Bez natężania, bez wysiłku z twojej strony. Nie oceniaj tego, nie mów, że ta myśl lub emocja jest dobra czy zła. Popatrz na nią, poczuj i pozwól przeminąć. Nie zatrzymuj jej na siłę.

Warto przywołać w tym momencie znaną maksymę starożytnego filozofa Heraklita z Efezu, który powiedział: "Panta rhei" (wszystko płynie). Wszystko jest w ruchu, wszystko ulega przeobrażeniom, stale się zmienia. Nasze myśli i emocje również. Pozwól im na to.

* Można też użyć przykładu z różowymi małpami ;)
przeczytaj cały artykuł ->

niedziela, 13 listopada 2016

Pamiętaj o swoich prawach!



Dbanie o swoje prawa to przede wszystkim twój obowiązek. Niczyj inny. Nie możesz wymagać od innych ludzi, aby je respektowali, jeżeli sam/sama nie będziesz ich przestrzegać.

Pracownia Pomocy Psychologicznej SALAMANDRA o podstawowych prawach człowieka

Dobry psycholog Warszawa zachęca do zadbania o swoje podstawowe prawa. Pamiętaj, że masz prawo do:
  • wyrażania swoich opinii, uczuć i potrzeb, jeśli nie ranisz przy tym innych ludzi;
  • wyrażania swoich opinii, uczuć i potrzeb NAWET jeśli ranisz tym innych, dopóki masz nieagresywne intencje (czyli ranienie innych nie stanowi twojego celu, bo celem jest np. obrona twoich praw i granic osobistych);
  • przedstawiania innym swoich próśb i oczekiwań, dopóki uznajesz, że mają oni prawo ci odmówić (i odwrotnie, czyli ty też masz prawo odmówić!);
  • przedyskutowania z drugą osobą sytuacji, gdy kwestia praw i granic poszczególnych osób nie jest jasna;
  • korzystania ze swoich praw .*

* Prawa człowieka według Herberta Fensterheima (za "Asertywność na co dzień czyli jak żyć w zgodzie ze sobą i innymi"; Agnieszka Wróbel)
przeczytaj cały artykuł ->

czwartek, 10 listopada 2016

Natura nigdy nie jest wulgarna



Nagość nigdy nie jest wulgarna. Nagie ciało jest naturalne, podobnie jak reakcje, które wywołuje: zachwyt, podniecenie, pożądanie.

Tę przepiękną przypowieść o dwóch młodzieńcach znalazłam w internecie. Nie wiem, kto jest jej autorem. Ale myślę, że niesie ważne przesłanie dotyczące akceptacji siebie, swojego ciała oraz odczuwanych przez nas emocji.


Tak samo jak nie ma nic złego i wulgarnego w nagości, tak nie ma nic złego w emocjach. Nie ma złych i dobrych emocji. Wszystkie są naturalne, właściwe i ważne, bo dostarczają nam informacji o świecie i o nas samych, mówią o naszym wewnętrznym bogactwie.

Jeśli chodzi o nagość, to wulgarne mogą być jedynie nasze myśli, skojarzenia, znaczenia, jakie jej nadajemy. Czyli to, jak na ciało spojrzymy. Zaprzeczanie naturalnym reakcjom nie spowoduje, że one znikną. One jedynie zejdą "do podziemia", ulegną wyparciu, aby wrócić w najmniej spodziewanym momencie. Tylko ktoś, kto zna swoje ciało, jest w stanie zrozumieć jego reakcje, widzieć je i uświadamiać sobie, co oznacza również - móc je ukierunkować.

Bardzo podobnie jest, jeśli natomiast chodzi o emocje. Zły, niewłaściwy może być jedynie sposób ich wyrażania, taki, który krzywdzi innych ludzi i niszczy nasze z nimi relacje. Same w sobie wszystkie są w porządku. Tylko ktoś, zna swoje emocje, kto ich nie wypiera, nie zaprzecza, że je odczuwa, może mieć nad nimi kontrolę. A nawet nie tyle mieć kontrolę, co być z nimi w kontakcie.

Dobry psycholog Warszawa zachęca do polubienia i zaakceptowania swojego ciała i swoich odczuć - po prostu siebie.
przeczytaj cały artykuł ->

wtorek, 1 listopada 2016

Pozwolić odejść to nie znaczy zapomnieć



Czasami nie pozwalamy odejść naszym umarłym bliskim, sądząc, że pozwolić odejść to to samo, co o nich zapomnieć. Rozmyślamy o niedokończonych sprawach, których już nigdy nie uda się dokończyć. Pielęgnujemy w ten sposób dawne niewyjaśnione sprawy i żale i wciąż przywołujemy emocje, które trwają jak zamrożone w czasie i nie pozwalają pojawić się czemuś nowemu.

Dobry psycholog Warszawa o pamięci i pożegnaniach

Pozwolić odejść oznacza pogodzić się z tym, że pewne rzeczy już nigdy się nie zdarzą. Nie zapominać, bo zapomnieć się nie da, ale zaakceptować przemijanie. Pogrzebać do końca to, co umarło. Pozwolić zakończyć się żałobie.

Tak, to trudne, ale to jedyna droga, aby pozwolić im odejść, a sobie - odzyskać wewnętrzną wolność, spokój oraz zgodę na to, co tu i teraz i na przyszłość. Zgodę na pójście dalej. Dobry psycholog Warszawa zachęca, szczególnie dziś, do refleksji nad trudną sztuką pożegnań.
przeczytaj cały artykuł ->

Blog

Etykiety

abcZdrowie adolescencja akceptacja aktualności altruizm Amelia Erhard Andre Gide Andrew Matthews Ann Landers Anthony Robbins Antoine de Saint-Exupéry artykuły asertywność Asimov autorytet Bartosz Zalewski Beata Pawlikowska Bennewicz Bettelheim bezpieczeństwo Brian Patten Budda bycie sobą Campbell Čapek Castaneda cel ciało cierpienie cierpliwość Clarissa Pinkola Estes cytaty Czabała Czubaszek David Lloyd George David Wallin de Mello decyzja depresja dezyderata dobro dobry psycholog warszawa dojrzałość dojrzewanie Dolan dopalacze dowcipy psychologiczne droga Durst działanie Dzień Kobiet egoizm Eichelberger Elif Shafak Elizabeth Kübler - Ross Emma Goldman emocje Eric Hoffer erotyzm Erskine Ewa Trzebińska Ferguson filmy Frank Herbert Frankl Freud Fromm Ghandi Goethe grupa grupa dla uzależnionych H. Jackson Brown Harold Taylor Hellinger Hemingway Hermann Hesse hierarchia wartości homofobia humor John E. Southard John Maxwell Joplin Jung Karol Juliusz Weber Katarzyna Miller kobieta Kołakowski komunikacja konformizm Konfucjusz ks. Jan Kaczkowski ks. Jan Twardowski Lao Tse Leo Christopher lęk Loesje Louis L. Hay Magdalena Tulli Mandela Marvin Gaye marzenia maska matka Max Ehrmann mądrość mechanizmy obronne Melody Beattie milczenie Milgram miłość modlitwa Mrożek nadzieja Nancy McWilliams nawyki Neale Donald Walsch nieświadomość niezależność oddech odpowiedzialność odwaga optymizm Osborne osobowość Perls poczucie wartości porada na poniedziałek porady online posłuszeństwo pośpiech pożegnanie praca Pratchett Proust przeszłość przyjaźń przypowieść psycholog warszawa psychologia społeczna psychoterapia warszawa pytania radość Ray Bradbury Redmoon refleksja Regina Brett relacja terapeutyczna relacje Rogers Rohn Rollo May rozwój równowaga Ryszard Kapuściński samotność Santorski sens Shannon L. Alder siła smutek spokój spotkanie stres Stuart Wilde subkultura superwizja szczęście Szymborska świadomość talent Thich Nhat Hanh tolerancja Tołstoj Torsten Krol tożsamość trzyczęściowy garnitur twórczość uzależnienia w mediach wartości wiedza wierność wolność wsparcie wybaczenie wybór wytrwałość Yalom zaufanie zdrowie psychiczne zdrowy egoizm Zimbardo złość zmiana zrozumienie związek życie życzenia