dobry psycholog warszawa psychoterapia warszawa terapia małżeńska warszawa dobry psycholog warszawa dobry psycholog warszawa gabinet psychologiczny warszawa psycholog online dobry psycholog warszawa

opis

Szukasz dobrego psychologa w Warszawie?
Pracownia Pomocy Psychologicznej SALAMANDRA zaprasza osoby poszukujące profesjonalnej pomocy psychologicznej dla siebie i swoich bliskich, doświadczające trudności w sferze osobistej i emocjonalnej, a także w obszarze relacji interpersonalnych. Z profesjonalnej pomocy psychologicznej warto skorzystać, jeśli przeżywasz trudne emocje i nie radzisz sobie z nimi, doświadczasz wahań nastroju, chcesz lepiej zrozumieć siebie i poznać źródło swoich trudności, krępuje Cię brak asertywności lub nieśmiałość, dokucza Ci stres i nadmierne napięcie, masz trudność w zbudowaniu satysfakcjonujących relacji z innymi, odczuwasz samotność, w kontaktach z bliskimi osobami pojawiły się konflikty, oddalenie się lub nieporozumienia. Psycholog będzie pomocny również wtedy, gdy znajdujesz się na życiowym zakręcie i przeżywasz kryzys, nie wiesz jak podjąć ważną decyzję, przeżywasz żałobę po stracie bliskiej osoby, a także jeśli Ty albo bliska Ci osoba borykacie się z problemem uzależnienia lub współuzależnienia.
Zapraszam!

czwartek, 22 czerwca 2017

Prawo do bycia sobą możesz dać sobie tylko sam



Dopóki odpowiedzi na to najważniejsze pytanie szukasz u innych, nie dowiesz się kim jesteś. Dowiesz się jedynie, jak inni cię postrzegają. To ich opinie na twój temat, może prawdziwe, może nie, często sprzeczne. Przecież każdy postrzega cię ze swojego punktu widzenia, więc może cię widzieć i oceniać nieco inaczej. Jeśli będziesz uzależniać swoje poczucie wartości i opinię na swój własny temat od zdania innych, staniesz się od nich zależny, staniesz się ich niewolnikiem. Zaczniesz usilnie zabiegać o zewnętrzną akceptację i uznanie, nie zastanawiając się, czego tak naprawdę chcesz i co jest dla ciebie dobre. Będziesz robić tylko to, co podoba się innym. Będziesz jak chorągiewka kierowana cudzym wiatrem...

Zamiast tego, zadaj sobie pytanie, co jest dobre i ważne dla CIEBIE. Jak TY chcesz żyć. Jakimi wartościami się kierować. Jak realizować swoje potrzeby i marzenia. I jakie one są :)

Dobry psycholog Warszawa podpowiada, jak szukać siebie

Dobry psycholog Warszawa zachęca, aby odpowiedzi poszukać w sobie. Zabierz innym prawo do mówienia ci, kim jesteś i jak masz żyć. Nie chodzi jednak o to, aby zupełnie nie uwzględniać tego, co inni sądzą na twój temat, być absolutnie betonowym. Być może ktoś patrzący z zewnątrz ma ciekawe i ważne spostrzeżenia, nad którymi warto się zastanowić, być może widzi coś, czego ty nie zauważasz. Rzecz w tym, aby się nad tym zastanowić, a nie ślepo podążać za cudzymi oczekiwaniami.
przeczytaj cały artykuł ->

poniedziałek, 19 czerwca 2017

Porada na poniedziałek - zauważaj pozytywne emocje



Jak sobie umilić dzień? Jak sprawić, że tydzień, rok, miesiąc będzie przyjemniejszy? Jak przeżyć życie z radością? Prostą receptę znajdziecie w słowach profesor Ewy Trzebińskiej.

Dobry psycholog Warszawa o pozytywnych emocjach

Wykonanie jest oczywiście nieco trudniejsze niż rada (ale jak najbardziej możliwe!), bo od dzieciństwa jesteśmy przyzwyczajani raczej do dostrzegania, czy wręcz wyolbrzymiania negatywów niż beztroskiego cieszenia się drobnymi radościami. To trochę tak, jakby postrzegać świat przez rodzaj filtru, dopuszczającego jedynie/głównie to, co złe czy nieprzyjemne.

Zmianę osiagniemy, jeśli zmienimy kolor tego filtru i spojrzymy na świat przez nieco bardziej różowe okulary. I bynajmniej nie chodzi tu o pozytywne myślenie, rozumiane jako zaprzeczanie smutków czy złości. Chodzi o nauczenie się dostrzegania nawet małych radości. Jak wiele innych umiejętności, to po prostu kwestia treningu - można się tego nauczyć.

Bardzo pomocne jest ćwiczenie, które za swoją superwizorką nazywam "dzienniczkiem dobry rzeczy".

Można je robić na 2 sposoby:
  • jako podsumowanie dnia
  • na bieżąco

Jako podsumowanie dnia: codziennie wieczorem usiądź, wróć myślami do wydarzeń całego dnia i przypomnij sobie wszystkie miłe chwile, które cię dziś spotkały. Wszystkie, nawet najdrobniejsze. Rano ucieszyło cię słońce, które pojawiło się za oknem po dniach niepogody. Pani w kiosku miło uśmiechnęła się do ciebie. Szef pochwalił cię za sposób realizacji zadania. Zdałeś ważny egzamin. Zjadłeś coś pysznego. Na skrzyżowaniu kierowca wpuścił cię na pas. Wyjątkowo przystojna osoba obejrzała się za tobą na ulicy. Ktoś pamiętał o twojej prośbie sprzed tygodnia. Ukochana osoba cię pocałowała. Udało się załatwić sprawę w urzędzie. Byłeś na długim spacerze z psem. Odpocząłeś podczas popołudniowej drzemki. Obejrzałeś świetny film. Wieczorem zza okna słychać było śpiew słowika... I tak dalej. Znajdź własne przykłady. Najlepiej jak najwięcej! Jeśli uważasz, że jest ich za mało, stwarzaj je: wybierz się na przechadzkę do lasu, zadzwoń do przyjaciółki, posłuchaj ulubionej muzyki. Wypisz te wszystkie rzeczy na kartce, czy w telefonicznej notatce. Z datą. To twoje podsumowanie: taki był twój dzisiejszy dzień.

Na bieżąco: zwykle masz przy sobie smartfon lub telefon? Albo notes? Wykorzystaj je w tym ćwiczeniu. Za każdym razem, kiedy zdarzy ci się coś miłego, jakaś przyjemność, zapisz ją. Od razu. To nie zajmuje wiele czasu. Ile trwa napisanie: nie czekałem na tramwaj, przyjechał od razu albo: udało się kupić ulubiony lunch albo: miła rozmowa z koleżanką? Kilkanaście sekund, prawda? I tak korzystasz ze swojego telefonu bardzo często - użyj go do tego ćwiczenia! Wieczorem zajrzyj do notatki i przekonaj się, ile miłych rzeczy cię dziś spotkało.

Widzisz, ile przyjemnych chwil zdarza się każdego dnia? Nawet, jeśli mają miejsce również nieprzyjemności, to nie są jedynym, co cię spotyka. Naucz się dostrzegać te pozytywy. Staraj się przypomnieć i zobaczyć ich jak najwięcej.

Zadawaj sobie pytane: Co jeszcze dobrego mnie dziś spotkało? 

Bardzo ważna jest systematyczność, zwłaszcza na początku, kiedy jeszcze się uczysz zauważać dobre rzeczy. Niech to ćwiczenie  stanie się twoim nawykiem. Pamiętaj, że ćwiczenie czyni mistrza!

Osobom uczęszczającym do mnie na psychoterapię do mojego gabinetu psychologicznego w Warszawie zalecam raczej wersję na bieżąco. Dlaczego? Bo jeśli nie masz zwyczaju dostrzegać pozytywów, będziesz mieć wieczorem trudność, aby je sobie przypomnieć - zadziała stary nawyk. A jeśli będziesz zapisywać je od razu, nic nie trzeba będzie sobie przypominać i nie da się zaprzeczyć, że się zdarzyły :)

Nawet podczas ponurego dnia zdarza się choćby jedna dobra rzecz. A zwykle więcej. Zauważaj je, a nawet wyolbrzymiaj. Nic się się stanie, jeśli dla odmiany przesadzisz w tę stronę ;)

ps. A o co chodzi z tą kapitalizacją? Kapitalizacja to pojęcie zaczerpnięte z ekonomii, ale można je potraktować jako przydatną metaforę w naszym przykładzie. Kapitalizacja polega na dopisywaniu narosłych odsetek do zgromadzonego kapitału. Tym właśnie jest zauważenie i podsumowanie dobrych rzeczy, które wydarzyły się danego dnia. To one są twoimi odsetkami. Okres, po jakim odsetki są dopisywane do kapitału, jest nazywany okresem kapitalizacji. Ostateczny zysk z kapitału (na przykład z lokaty lub konta oszczędnościowego, a w naszym przykładzie z danego dnia) jest uzależniony od dwóch czynników: oprocentowania (którym nie będziemy się tutaj zajmować) i częstotliwości dopisywania odsetek, czyli właśnie od kapitalizacji. Dobry psycholog Warszawa radzi: Im częściej będziesz kapitalizować swoje emocjonalne odsetki, tym większy emocjonalny zysk odniesiesz. Dlatego korzystniejsza jest wersja na bieżąco.
przeczytaj cały artykuł ->

poniedziałek, 12 czerwca 2017

Porada na poniedziałek - a gdyby tak...



Perfekcjonizm i obawa przed popełnieniem nawet najdrobniejszego błędu to prawdopodobnie jedna z najczęstszych przyczyn, dla których ludzie rezygnują z podjęcia działania. Paraliżuje ich myśl: a co będzie, jeśli popełnię błąd? W efekcie stoją w miejscu, bojąc się zrobić nawet mały krok i nie realizując swoich marzeń.

A gdyby tak zamiast tego zadać sobie inne pytanie? A co będzie, jeśli mi się uda?

Dobry psycholog Warszawa - na czym polega największy błąd?

Z ciepłym poniedziałkowym pozdrowieniem dobry psycholog Warszawa poleca więcej postów na ten temat. Znajdziesz je, klikając etykietę lęk ->
przeczytaj cały artykuł ->

piątek, 9 czerwca 2017

Niedostępność Pracowni SALAMANDRA w internecie



UWAGA, UWAGA!
Pracownia Pomocy Psychologicznej SALAMANDRA będzie niedostępna w internecie od 29.05 maja do 7 czerwca 2017 (mam jednak nadzieję, że krócej).

W tym czasie nie będę miała możliwości, aby odbierać korespondencję na facebookowym profilu gabinetu, a także odpowiadać na wiadomości e-mail czy komentarze, więc w razie potrzeby (np. odwołanie lub umówienie wizyty) proszę o kontakt telefoniczny/sms-owy.

Wszystkie potrzebne namiary są podane w zakładce KONTAKT
przeczytaj cały artykuł ->

niedziela, 4 czerwca 2017

Decyzja = działanie



Podjęcie decyzji oznacza podjęcie działania. Jeśli nie podejmujesz działania, tak naprawdę została jedynie wygłoszona deklaracja. A to nie to samo co, decyzja ;)

Różnica jest bardzo prosta. Zobacz: podejmujesz decyzję, że jedziesz na wycieczkę (do Krakowa, do Zamościa, do Włoch, w góry, do ulubionego lasu czy też w dowolne inne miejsce). Co się dzieje potem? Podejmujesz konkretne, realne działanie: sprawdzasz połączenia, trasę, kupujesz bilet, pakujesz torbę albo plecak. Wsiadasz w samochód/pociąg/ autobus i jedziesz. To jest decyzja.

"Jadę na wycieczkę" brzmi inaczej niż "Pojechałbym/Pojechałabym na wycieczkę", prawda? W tym pierwszym zdaniu wręcz słychać decyzję, słychać zdecydowanie (od słowa decyzja?) - wynika z niego podjęcie działania. Drugie jest życzeniowe, marzeniowe.

Tak samo jest w znacznie poważniejszych niż wycieczka sprawach. Rzuciłbym palenie, zacząłbym ćwiczyć, napisałabym zaległy artykuł czy pracę zaliczeniową itp. Zwykle nic z takich deklaracji nie wynika.

Dobry psycholog Warszawa o decyzji i działaniu

Dobry psycholog Warszawa zachęca do refleksji nad związkiem decyzji z działaniem. Czy zawsze ten związek jest tak jednoznaczny? Czy czasem nie może być tak, że podjęta decyzja musi nieco poczekać? Że decydujemy się na swoiste moratorium*, czyli zawieszenie, tymczasowe wstrzymanie się od działania? Kiedy świadome moratorium staje się odwlekaniem i udawaniem, że niby coś się zmieniło, a tak naprawdę służy podtrzymaniu obecnego stanu?

* Moratorium (łac. moratorius, zwlekający) - zawieszenie, tymczasowe wstrzymanie. Pojęcie stosowane najczęściej w znaczeniu prawniczym: zawieszenie obowiązku świadczeń płatności, np. odsetek kredytu, zmiana formy zapłaty lub terminu. Uzgodnione prawnie na czas określony z powodu wyjątkowych okoliczności (źródło: Wikipedia).
przeczytaj cały artykuł ->

Blog

Etykiety

abcZdrowie adolescencja akceptacja aktualności altruizm Amelia Erhard Andre Gide Andrew Matthews Ann Landers Anthony Robbins Antoine de Saint-Exupéry artykuły asertywność Asimov autorytet Bartosz Zalewski Beata Pawlikowska Bennewicz Bettelheim bezpieczeństwo Brian Patten Budda bycie sobą Campbell Čapek Castaneda cel ciało cierpienie cierpliwość Clarissa Pinkola Estes cytaty Czabała Czubaszek David Lloyd George David Wallin de Mello decyzja depresja dezyderata dobro dobry psycholog warszawa dojrzałość dojrzewanie Dolan dopalacze dowcipy psychologiczne droga Durst działanie Dzień Kobiet egoizm Eichelberger Elif Shafak Elizabeth Kübler - Ross Emma Goldman emocje Eric Hoffer erotyzm Erskine Ewa Trzebińska Ferguson filmy Frank Herbert Frankl Freud Fromm Ghandi Goethe grupa grupa dla uzależnionych H. Jackson Brown Harold Taylor Hellinger Hemingway Hermann Hesse hierarchia wartości homofobia humor John E. Southard John Maxwell Joplin Jung Karol Juliusz Weber Katarzyna Miller kobieta Kołakowski komunikacja konformizm Konfucjusz ks. Jan Kaczkowski ks. Jan Twardowski Lao Tse Leo Christopher lęk Loesje Louis L. Hay Magdalena Tulli Mandela Marvin Gaye marzenia maska matka Max Ehrmann mądrość mechanizmy obronne Melody Beattie milczenie Milgram miłość modlitwa Mrożek nadzieja Nancy McWilliams nawyki Neale Donald Walsch nieświadomość niezależność oddech odpowiedzialność odwaga optymizm Osborne osobowość Perls poczucie wartości porada na poniedziałek porady online posłuszeństwo pośpiech pożegnanie praca Pratchett Proust przeszłość przyjaźń przypowieść psycholog warszawa psychologia społeczna psychoterapia warszawa pytania radość Ray Bradbury Redmoon refleksja Regina Brett relacja terapeutyczna relacje Rogers Rohn Rollo May rozwój równowaga Ryszard Kapuściński samotność Santorski sens Shannon L. Alder siła smutek spokój spotkanie stres Stuart Wilde subkultura superwizja szczęście Szymborska świadomość talent Thich Nhat Hanh tolerancja Tołstoj Torsten Krol tożsamość trzyczęściowy garnitur twórczość uzależnienia w mediach wartości wiedza wierność wolność wsparcie wybaczenie wybór wytrwałość Yalom zaufanie zdrowie psychiczne zdrowy egoizm Zimbardo złość zmiana zrozumienie związek życie życzenia